Veelgestelde vragen

Afhalen

  • Waar en wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?

    U kunt uw bestelling afhalen in de winkel op Driehoekstraat nummer 10, te Amsterdam. Geopend van maandag tot en met vrijdag van 13.00 tot 17.00 uur (weekend gesloten). NB: Als u nog geen afhaalbericht van ons heeft ontvangen verzoeken wij u voor het afhalen in de winkel even te bellen of het product voorradig is. Anders komt u misschien voor niks…!

    LET OP: Tot maandag 15 augustus zijn wij beperkt aanwezig en kan er niet worden afgehaald. Uw bestelling wordt tot die tijd pas verzonden na 15 augustus.

Betaling

  • Welke betalingsmethodes accepteert Slijterij de Ooievaar?

    Tijdens het kopen op onze website, kan met Ideal worden afgerekend, of via een overschrijving. Zodra de betaling bij ons is gemeld, wordt uw bestelling verstuurd. Let u er aub op, dat u het ideal venster pas afsluit nadat u op afsluiten hebt geklikt, anders wordt uw bestelling niet als besteld doorgegeven.Betaalt u vanuit het buitenland, dan accepteren wij betalingen via SWIFT, Creditcard, Bancontact en Sofort banking.

Verzending

  • Afhalen of verzenden?

    Het is fijn, dat je onze producten via de webwinkel kunt bestellen en laten bezorgen. Maar wat is er nou leuker dan door de Jordaan slenteren en tegelijk even je pakje op te halen bij onze slijterij in de prachtige Driehoekstraat. Het scheelt je bezorgkosten en tegelijkertijd dragen we allebei bij aan een kleinere footprint. Met een beetje mazzel kun je ons ook nog door de ramen heen aan het werk zien! Dichterbij kun je niet komen. Tenzij je een rondleiding reserveert natuurlijk. Want hoe leuk is het om te zien waar je favoriete product vandaan komt!

    Als je kiest voor afhalen, sturen wij je een bevestiging zodra de flessen klaar staan. In verband met personeelstekorten hanteren wij voor onze slijterij met ingang van 15 augustus 2022 tot nader bericht gewijzigde openingstijden.

    Open: maandag t/m vrijdag van 13.00 – 17.00 uur. Gesloten: zaterdag en zondag.

Verzending

  • Bezorgen en legitimatie?

    Vanaf 1 juli 2021 is de nieuwe alcoholwet van kracht. Dit betekent dat bij aflevering van uw pakket de bezorger van PostNL om uw legitimatie vraagt, opdat zeker is dat het pakket voor u bestemd is. Wij leveren niet aan personen onder de 18 jaar!

  • Wat zijn de verzendkosten?

    Als je niet naar de slijterij kunt komen is verzending je enige optie. Ook dan kun je je footprint verkleinen door meerdere flessen per zending te bestellen. Je verlaagt er je percentuele portokosten mee en kunt ze bij aankopen vanaf € 150,00 verminderen, of zelfs vermijden vanaf een aankoopbedrag van € 250,00. Het scheelt ons verpakkingsmateriaal zo dragen we per saldo bij aan minder verspilling. Verzendkosten worden automatisch berekend bij het afrekenen. Onze producten passen niet door de brievenbus en zijn een belstuk. Bij het vullen van uw winkelmandje ziet u de kosten direct verschijnen.

  • Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

    Indien u voor 10.00 uur op een werkdag bestelt en per IDeal betaalt, proberen wij de bestelling nog dezelfde werkdag te verzenden. Bij een bestelling na 10.00, betaald per IDeal, proberen wij deze de volgende werkdag de deur uit te doen. Helaas, is ons postkantoor niet meer om de hoek, waardoor wij niet altijd in staat zijn te garanderen dat uw pakketje inderdaad nog dezelfde of volgende dag de deur uitgaat. Het is ons streven, maar in verband met de kleine personele bezetting en de drukte, lukt het ook wel eens niet! NB: Indien u het pakketje voor een bepaalde datum nodig heeft, verzoeken wij u dit bij het vakje opmerkingen te vermelden, anders gaan wij er van uit dat de zending geen haast heeft.

    LET OP: Tot vanaf vrijdag 21 juli tot en met maandag 15 augustus 2023 sturen wij in verband met onze beperkte aanwezigheid geen pakketten. Een pakket dat u na 21 juli 17.00 uur besteld wordt pas vanaf 15 augustus verzonden.